6 dagar kvar!<3

Jag längtar så sjukt mycket efter att få träffa den nya klassen igen! Inte efter skolan och läxorna men allt annat!
Jag och Tilda kom överens att vi ska ha klassträff varje dag och så skiter vi i skolan!
 
Idag så ställde jag klockan på 9.30 och tro det eller ej men jag gick upp när klockan ringde! Jag är så stolt över mig själv! När klockan va typ 11:45 så gick jag upp ur sängen och tog på mig kläder och så cykla jag till farmor och där åt jag lite lunch innan jag stack till stallet ungefär 13:50. Jag stack till stallet i linne och shorts först för jag skulle maskera boxen och lite annat oxå för vi håller på att måla om stallet! (maskera= Täcka det som inte ska målas med tejp!)
 
Så kom Sofia till stallet och hon skulle åka iväg med sin häst Lando till vet för att han skulle Vaccineras (stavning!?)
Och så fråga hon om jag skulle med och rida ut på någon av ridskolehästarna då dom håller på att sättas igång då ridskolan börjar nästa vecka! Så jag sa mer än gärna tack och så blev det så att jag skulle rida på en häst som heter Hugo 2 och han är en maxad c-ponny! Jättefin ponny hur go so helst, men när han inte har vart igång på hela sommaren så blir han både stark och pigg. Men dom skulle inte rida innan klockan 16:00 och klockan var bara 14:30 så jag cykla hem och lyssna på lite musik och bytte om till riktiga stallkläder! Vi red ut i skogen och klättrade lite sen bar det av till Ängen. Men när vi red till ängen så red vi lite "dressyr" och han gick jättefint och böjde och krökte på nacken! Snygga dressyrponnyn! På vägen hem så ville dom andra (Sofia och en som heter Sara) hoppa lite så jag och tilda som red thule och jag hugo då inte ville hoppa så gick vil lite efter. Men näör dom andra stack iväg så blev det liv i Huigo och han ville inte alls stanna kvar i skritt så det blev lite fart fram till dom andra kompisarna och thule hängde på så Tilda kunde inte bromsa och Thule sprang rtakt in i Hugos rumpa så Hugo bocka till nått som in i bänken! Men jag satt kvar!:-) Sen i slutet så gick vi ner till sjön så att hästarna fick svalka av sig lite och det tyckte min sann Thule om då han typ dränkte mig och Hugo! Jag blev genom våt! När vi kom upp ur vattnet så kom jag och tilda på att vi ville rida mer men hästarmna var genomvåta av svett så det gick ju inte rida på dom... Men då fick Tilda ta en till ridskolehäst och jag tog min egna lille buse och så det blev ett till pass i skogen vilket var mysigt då det var bra väder och det kom några pusstar vind så det var inte så mycket insekter! Vi gick oxå på svampjakt och jösses vad mycket svamp vi hittade! Nu ligger dom på bordet och torkar så att jag kan rensa dom imorgon och sen åker dom ner i magen!
Det var allt för idag men ska göra några tidsinställda inlägg nu som kommer lite närsom!
PuuuussssåKraaaammmmm!<3<3
//Tess!<3<3<3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0