Toppen!

Sitter hemma och är sjuk idag! Har vart krasslig hela helgen så det var ju inte helt oväntat!-.- Men som tur är så har jag en såååhäääärrrr bra kompis som tar med böckerna hem från skolan till mig idag! Och den kompisen heter BROWNIE!!!<3<3<3<3(Tilda!<3)
Men ett litet plus att va hemma nu för då kan jag titta på hästannonser (stavning?) Pappa tyckte så syndom mig för igår åkte sleipner tilbaka till sitt hem! Lilla pluttponnyn!<3 Så som sagt så tyckte pappa så synd om mig så hn fråga om vi ska köpa en häst till mig!!!!! Gissa om jag blev glad!? Jag började leta med en gång och jag har hittat 3st som verkar helt okey! Varav 1 jag har fastnat jättemycket för! Lägger nog upp annonsen här så stt ni kan kolla på den sen! vill verkligen ha en ny ponny! Först trodde jag att det skulle va skönt att inte behöva gå till stallet nu när det ä'r skola..., men det är det inte alls! Det känns som att min andra halva av livet är borta! Vad ska jag göra nu när jag inte kan gå till stallet och busa med ponnyn: Ponnyn som har lärt mig så mycket! Ska allting bara ta slut nu...?
Det är en så sjuk känsla när man har haft egen ponny i 1år och nu finns ingenting! Kan inte ens i närheten beskriva hur den känslan känns! DEt är jättehemskt och jag hoppas att inte måånga hästmänniskor ska behöva känna såhär! Men lyckan att min pappa som var helt emot att jag skulle ha en ny ponny, vill nu köpa mig min alldeles egna fina underbara D-ponny! Det är helt underbart! Jag är så glad! Jag tror att mycket hängde på att min pappa krossas av att se mig ledsen! Så nu är jag i fullgång med söka ny ponny och som jag sa innan så har jag hittat några!
Och på tal om något helt annat så ska jag försöka ladda upp bilderna från i Lördags här på bloggen! JAg gjorde ett starkt försök igår och ladda upp 11 bilder innan datorn stängde ner hela internetet så att allt försvann! Men som turt är så har jag fortfarande bilderna kvar i datorn men inte här på bloggen.      Hmmmmm Kanske ska fundera på att lämna in datorn på lagning för den har krångalt sen första stunden jag fick den! Vilket var den 20 Maj i år! Är trött på all skit som inte fungerar här hemma! Till och med den älskade tv har börjat att krångla!!
Bloggar mer snart ska försöka äta lite om min hals tillåter det! Så mer blogg senare!
Slänger in en liten bild på hur jag känner mig just nu!
Krrraaaaamm!<3
//Tess<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0