Nu skäms jag...

Jag är ju helt blåst! Glömde ju bilderna idag igen..! Hur lyckas jag!? Tilda skrev på kik: bilderna?:* som svar skrev jag helvetesjävlarövbajsapa, lite sådär lätt irriterad på mig själv! Grrrr! Nu måste jag skärpa mig om det här ska fungera! Imorgon ska jag upp 8 för att åka till stallet och hjälpa Vicky! Sen ska vi rida och fota tsm:) KUL!:D
Red ut idag men det var inte så skoj, skritta mest för det var Isgata överallt och det hjälpte inte ens med broddar, både jag och hästen stod på näsan (nästan) Filuria satte sig mer eller mindre på rumpan med benen åt alla håll! Men jag satt kvar, sen hoppade jag av och kolla igenom henne så att hon inte hade skadat sig men hon va hel!:) stackars ponnyn... Och stackars mig:'(
På söndag ska jag rida med en kompis som inte har fått rida på jätte länge pga att hon skada sin nacke så hon har gått med massa kragar och annat skit men nu får hon äntligen rida! Hon är skötare på en ridakolehäst som heter Campino och är en B-ponny och snällheten själv! Lördag har jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra än? Longera kanske?
Jag har bestämt ett schema för Filurias träning, det ser ut något såhär:
Hoppning eller träning med upphöjda bommar 1 gång i veckan.
2 longeringar i veckan eller möjligtvis 3.
Vila 1 dag.
Och kanske om vädret tillåter så har jag tänkt mig 1 skogstur i veckan oxå.
Resten blir "hård" dressyr träning! Jag gillar egentligen inte dressyr men jag har börjat "förstå" att för att kunna hoppa på snabbast tid eller med bästa resultat så MÅSTE man kunna dressyren. Kanske inte att hästen ska gå i piaff eller så men t.ex galoppombyten är rätt bra att kunna för då slipper man sakta ner till trav och byta, det tar lite tid och den tiden kan man förlora på. Så vi ska träna stenhårt med att kunna galoppombyten utan att hon ska springa fort som fan så fort man byter utan att hon ska göra ett "flygande byte" men ändå va kvar på tygeln och att lyssna på mina skänklar.
Nemen usch vad tiden flyger! Nu måste jag verkligen sova! Bilderna ska jag försöka ladda upp imorgon annars blir det på lördag... Får se vad jag hinner? God natt på er!:*
/Tess!<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0