Min ridhistoria!

Jag började rida när jag var 7 år gammal för att en utav mina kompisar red då.
Första ridlektionen på LÄRK hade jag en pigg fjording.Raska heter hon.
Andra lektionen fick jag en häst som hette Redneck!Hon blev snabbt en favorit men efter att jag bara ridit henne 2gånger åkte hon iväg(jag vet inte varför)O jag började rida dom andra små hästarna då.O på slutet av de halvåret hade jag en favorit häst,Campino heter han!(Ni kan läsa om han o hans skötare på hennes blogg neellieee.blogg.se)
Han var den första jag galopperade på.De var kanske några steg bara men jag galopperade.Sen hyrde jag honom en vecka på sommaren.
Jag hyrde han nästa sommar också.Men nästa sommar var han uthyrd hela sommare och nästa sommar var jag förstor.Nån gång där mellan blev jag galopp red då jag ramlade av en häst i galopp o slog i mig i sargen.de tog ett tag men jag galopperade igen.Sen var jag inte speciellt hoppgalen heller då jag hade ramlat av några gånger i hoppningen.Sen hyrde jag en häst på sommaren som hette nånting(kommer inte ihåg)men kallades Sockan.Honn var ett Connemara sto född 98.Hon var den första hästen jag hoppade in galopp på!(40cm!wohoo)
Sen blev hon skadad o avlivades 2011!
Hösten 2010-Vinter 2011(janurari,februari)Så hoppade jag i galopp på min förra klasskompis häst!Jag Älskade han.Men han såldes o jag fick en ny favorit Geert!Nu äger min förra klasskompis honom o dom är jääätte fina tillsammans!O efter de fick jag ju en ny favorit som jag fortfarande har som favorit!Thule-gubben!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0