Lite för länge sedan!

Lite för länge sedan jag skrev på bloggen! Occh det har hänt mycket, fått ny ponny... igen och massa skolskit bland annat!;)
I vilket fall son helst så börjar jag med min nya häst!:) 
Som jag skrev för lääännngge sedan så skulle jag få en ny ponny efter Sleipner! Och det fick jag ju! Golden champion 6 årig palomino valack. Men det visade sig att Svampen som jag kallade honom inte va så snäll, han sparkade mot mig och bet mig så han åkte vidare till ett annat hem. Men sen hittade jag den finaste av dom alla! 11 årigt arabiskt fullblods sto!*__* Hon heter Filuria ox och är snällheten själv! Toppen ponny, och jag övertalade pappa att vi skulle åka och kolla på henne och det gjorde vi! Första gången när jag såg henne blev jag förälskad! Och efter ridningen var jag kär och galen typ!:) Dom skulle höra av sig någon gång veckan där på om vi skulle få henne eller inte för det var 1 till som skulle provrida. Men jag behövde inte vänta så länge... Några timmar efter att vi kommit hem ringer Flisans ägare och säger att vi får köpa henne! Jag har nog aldrig i hela mitt liv studsat så högt och så länge på samma ställe! Jag bara tjöt av glädje! 
Nu har det gått 1 vecka sen vi hämtade hem henne! Och jag har gjort massor! Jag har ridit dressyr och ridit i skogen och jag har hoppat med henne! Hoppade gjorde jag igår och då hoppade vi som högst 80cm! Men jag har bara haft henne 1 vecka så jag är super nöjd med det!:) sen kanske på fredag om det inte blir inställt så ska jag rida för en av Sveriges bästa dressyr tränare, Inga-May! Ska bli superkul!!!:)

Mycket i skolan nu oxå! Men jag lovar att försöka hinna med bloggen lite mer nu! 
Massa roliga saker att berätta om oxå!:)
//Tess!<3<3
 


Kommentarer
Annie

ååh, blir inget annat än lycklig när jag läser detta ! ni är som gjorda för varandra! kunde inte tänka mig att sälja henne till någon annan :) lycka till theres .
kram Annie

Svar: Haha! Vad skönt att höra! Hon är verkligen drömponny! Och förresten så är den där maskeradhoppningen jag pratade om den 15 dec! Om du kan komma så skulle det va jätte roligt!Kram Tess! :)
ponnyligans.blogg.se

2012-11-14 @ 17:25:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0