Shit va tiden flyger!!

Asså jag har haft så jävla mö att göra.... NOT!! Va sjuk i veckan och inget internet för det cpar sönder! Har haft så tråkigt när jag inte haar kunnat va med kompisar eller va i stallet!:(
Men lite va som har hänt i veckan!

Måndag: Ledig från skolan! Studiedag! åkte till Skövde och bada med Fritte! Inte super tråkigt men förra året va bättre när vi va i Jönköping!
 
Tisdag: Skola till klockan 13, går ingen buss så måste stanna i skolan till klockan 15 om inte någon förälder kan hämta oss tidigare! Idas farsa kumnde hämta oss 14 så vi va hemma 14:30! Skönt! Hem gjorde läxor sen stack jag till stallet! Va där till sent! Red i paddocken och det gick hyfsat!
 
Onsdag: Börja känna att jag inte mådde helt hundra... Men gick till skolan och va hemma ungefär 15:30. Åt och gjorde lite läxor sen drog jag mig till stallet. Red inte eftersom jag inte mådde jättebra:/
 
Torsdag: Mådde inte alls bra men jag tog en alvedon och åkte till skolan, men vid 10 då vi hade matte så kände jag att det inte gick längre så jag fick åka hem! Mamma hämta mig för hon jobba hemma!<3 La mig i soffan hos mamma sen rörde jag mig inte mer den dagen förutom när jag var tvungen att va i stallet men pappa hjälpte mig så han mocka och jag gjorde kraftfoder och höpåsar!
 
Fredag: Sjuk!! Det är alltid så att man önskar att man va sjuk så att man får vara hemma, men när det väl kommer till punkt så är det inte alls kul!:(:( Va hos farmor nästan hela dagen<! sen hjälpte hon mig med stallet för pappa spelar fotboll på fredagar så han har alltid lite tajt med tid på fredagar med jobbet till fotbollen!
 
Lördag: Lite bättre i halsen och febern va borta under dagen så jag bestämde mig för att rida! Red i paddocken va fint väder och det va fint på banan så jag tog fram ett litet hinder och hoppa!:) Inte högre än 50cm men det är bara andra gången jag hoppade med honom så jag tyckte det räckte!
 
Söndag: Inte gjort mycket... sov till 10 sen åt jag frukost och la mig i soffan och kolla på tv till 14:30!!!!!!!!
Fatta inte var tiden tog vägen! Men sen stack jag till stallet och var där tills klockan va 18:45! Jag red i ridhuset medan Vicky longerade Myrra! Så sjukt fin va min ponny idag, hade på honom förbygeln med martingalen på, och först var han tveksam om han skulle acceptera den där saken men tillslut var han riktigt fin!
 
Det vaar ju denna vecka! Bara 3 veckor kvar tills SIHS (Stockholm International Horse Show!!) Längtar!
 
Nästa bloggning så lovar jag att berätta hur veckan ser ut! 
Ska sova nu, skola imorgon så dags att krympa ner och värma sig i sängen!
 
Love ya all!!!<3<3
xoxo!<3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0