Dagens ridpass

Vi bestämde oss för att först rida i paddocken och sen avsluta i skogen.
Paddocken:
Det gick okej men inget att hurra över, aja de är bara att försöka igen.
ska hyra han på lördag se till att vi kan programmet helt.
Skogen:
han va först väldigt seg och ville inte riktigt gå fram,men när vi kommit ut i skogen blev han pigg. Vi plaskade lite i sjön också vilket han tyckte var jättekul!
Hon som jag red med red lite i förväg till våra mammor o skogen. Thule blev jätte taggad på att galoppera. Han blev jätte fin och mjuk och jag kunde forma och ställa han som jag ville, han gjorde även klockrena skänkelvikningar. När jag äntligen fatta galopp hoppa han fram först och tyckte det var jätte kul att galoppera. Så fort den andra hästen låg ca 10m framför honom blev han taggad och jag kunde göra skänkelvilnkngar och ställa honom och han blev jätte fin igen.
Tilda
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0