Fööörrlååått!!

Förlåt att jag inte har bloggat på evigheter!!! Men nu har det varit fullt upp! Först var det massa krångel med hästens pass och sen var det massa läxor/prov i skolan!😕 Ska försöka bättra mig!
Ridningen är lite svajig, ibland är Filuria jätteduktig och lyssnar jättebra, andra dagar så är hon totalt tjurskallig och skänkeldöv! Sånt är jättetråkigt!! Och dom stunderna så vill jag bara sälja henne! Det var en sån dag idag.. Jag hade ställt upp gymnastikhinder på ena långsidan i paddocken, räcke, oxer, bom, kryss, bom... Först tvärnita hon framför räcket (vattenmatta under) och knockade mig i ansiktet, andra gången hoppade hon jämfota över räcket, resten sprang hon typ igenom.. Sen tog vi om det och det blev det bra och hon lyssnade bra när jag tog tillbaka henne. Sen bytte jag varv och då blev det ju bom, kryss, bom, oxer, räcke. Men när hon hoppa oxer så direkt efter så kasta hon av mig! Försökte bara komma undan bara för att det inte går att springa i full fart utan måste tänka hela tiden när hon ska hoppa av nästa gång! Upp igen och försöka en andra gång...😪 Det skulle jag inte gjort... Vi kunde lika gärna ha kraschat rakt igenom hela serien!! Hon lyssnade inte ett j---a skit på mig! Sprang med huvudet uppe i himlen och hoppade som en rodeohäst!! Då föll den sista droppen! Jag hoppade av och bara lämnade hästen till pappa och sket fullständigt i vad han gjorde med henne! Orkade verkligen inte bry mig! Dumma ponny!!!😠 Så jag bar undan alla hinder och sen cyklade jag hem. Ligger i sängen nu och ska sova, måndag, och skola imorgon!😔
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0