Ouuuppss

Trodde att jag hade bloggat idag, hade jag visst inte..?:/ Men gör det nu istället.
Longering stod på schemat idag så jag tog med mig hunden till stallet i det sköna men blåsiga vädret. Först värmde jag upp Filuria ganska ordentligt så att hon inte skulle va stel, mycket övergångar och halter. Sen satta jag på inspänningarna och fick spänna dom tyvärr ganska mycket innan hon började slappna av och arbeta med nacken och trampa till ordentligt! Sen släppte hon på bra och så släppte jag inspänningarna och hon gick kar i formen och trampade bra! Duktig!:D Imorgon står det ordentligt hoppträning på schemat!:D Gud!! Så nervös, det vi ska tävla är 85cm och när oxrarna är breddade till max så är dom 95cm!! Jag vet att även om det är enklare för dom allra flesta höstar att hoppa längdhinder så tycker jag att det är sjukt mycket läskigare! Allt sitter såklart bara i huvudet för när jag väll hoppat 2-3 gånger på lite bredare så hoppar jag det mesta.. DEN DAGEN!!!:/ Sen är det lika illa dagen efter:O Får se hur etta ska lösa sig, får ju massa bra hjälp både från Rebecka, Sofia, Vicky och alla andra som hjälper mig inom ridningen! Annie (Filurias förra ägare) är till en stor hjälp när hon pratar med mig och säger att jag och Filuria passar som handen i handsken m.m!:') Tack för det Annie!:* Blir så glad när jag har människor omkring mig som är så hjälpsamma och stöttande! Alice och jag har blivit ganska nära vänner också! Och det är inget jag ångrar! Hon va ett sååå stort stöd när Älskling skadade sig:'( Hon fanns där hela tiden och tröstade mig när jag va så sjukt nere och ledsen och inte minst arg på mig själv att jag lät mig bli så panikslagen... Jag bara stod och skrek och stirrade medans Alice tog hand om min ponny. Det djur som jag älskar mest på denna jord stod framför mig skadad och behövde vård men jag gjorde inte ett skit! Jag var så... Så hjälplös..? Tack som fan Alice!!!<3 Jag älskar dig min knasiga stalltjej!!<3<3<3 Nää nu får jag sluta va så deprimerande innan jag börjar lipa!:| Fast det är okej, allt kommer bli bra! Dom orden har jag alltid med mig pga Alice! Ville bara säga det! Kolla in hennes blogg när ni ändå håller på!! Länk nedan! Allt från mig! Kram
//Tess
http://alicejohannesson.blogg.se/">http://alicejohannesson.blogg.se/



Kommentarer
Alice

Aww, gosi! Så sjukt bra är du, gör allt för dig & finns för dig i vått och tort! Älskar dig!! Puss ;* <3

2013-04-05 @ 23:03:33
URL: http://alicejohannesson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0