Thule idag:)

Idag fotade vi först när vi stod på marken och sen när vi red. Han skötte sig jätte bra och älskar kameran så mycket att han var tvungen att dregla på den...
Hade på mitt träns idag och han verkar trivas med både tränset och bettet.
När vi fotade "från marken" stod han o tuggade på bettet hela tiden nästan! Jag stod och hade tyglarna över huvudet på han,och så står han och tuggar på det för fullt:)
Ridpasset:
Fanns vissa stunder där han kunde bli stel och det inte riktigt gick att "böja" han som jag ville men de släppte ganska fort:)
Fjärde gången jag red ute idag:( de har varit så kallt och fruset i paddocken så man har inte kunnat rida där...:(
Vi har inte ridit ut en heller....och de är snart mitten av APRIL!
Har ridit ut en gång i mars typ? Med Sofia och Lizethe,men de var bara att skritta hela vägen förutom lite trav på kanten av vägen typ 100-150 meter kanske? Usch...jag o h Thule måste komma ut snart!kan tänka mig att jag kommer att han en rätt pigg ponny att rida på då!
Sista gången jag red ut med Thule de var i höstas,dagen efter Theres hade fått hem Filuria....
Några i stallet hade ridit ut idag och dom sa att de va fortfarande snö/is på vissa ställe...uscha...
Godnatt/Tilda



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0