Everytime we are together it feels like I'm in heaven

Sitter i soffan hemma hos mamma med iPaden i knät och checkar in lite bloggar, någon speciell som ni tycker jag borde läsa?:) tar mer än gärna imot förslag!!:)
Ska till stallet snart oxå, idag blir det ett pass i ridhuset med bommar tror jag... Behöver få in takten bättre känner jag:) Och så har vi nog en blå outfit idag, förra gången då jag sa att jag skulle lägga upp en bild på vår lila outfit så ångra jag mig. Vi körde på rött istället och så glömde dag att ta kort:/ Dumma mig!
Men idag går jag nog till stallet eller ber mamma om skjuts:$ Skithalt verkligen!
Igår blev det ett dressyr pass i ridhuset. Använde mig av gummitygeln (halsförlängaren) för hon gick imot tygeln istället för att arbeta och då behövde jag den extra hjälpen. När jag väl hade fått på gummitygeln så arbetade hon på bra, kände att hon arbetet lite under sig vilket kändes i hennes rygg, hon går gärna lite sänkt med ryggen istället för att höja den och ta i lite och arbeta. jag släppte ut henne på lite längre tygel sen när jag skulle samla ihop henne så var hon som en bomb!! Flaxa med huvudet och benen var åt alla möjliga håll! så jag gav upp, hon blev stark och försökte inte ens! Men ska köra lite med travbommar idag så får vi se hur det går:)
Eftersom det snöar och ligger snö på backen så tänkte jag fråga Tilda om hon vill fota på söndag? Har i te tagit några bilder när hon rider Thule och har inga bilder på mig och Filuria när jag är på marken:( Skulle va kul att ha några bilder från marken oxå såklart!:)
//Tess


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0