Sometimes you have to fail before success

Precis som innan så ligger jag i soffan och chillar. Har kollat på melodifestivalen och ätit. Va i stallet typ 13:30, blev dock ingen ridning, mocka och fixa höt och kraften sen tog jag fram alla saker jag skulle ha och gick ut i hagen och hämtade hästen. När jag stängde dörren till hagen så började hon genast att stressa dock lugnade hon ner sig lite. Tänkte testa att sätta fast henne idag där Vicky brukar ställa upp sina hästar, för det är större där men hon stressa genast upp sig igen och då tog jag upp henne till boxen och ställde upp henne som vanligt men det gick inte heller... Hon kastade sig runt i boxen och tryckte till mig i väggen, inget illa men lite öm bara. Så jag släppte ut henne igen för jag hade lite ont då och jag kunde inte sadla eller få henne att stå still. Min morfar som är en NH tränare ska hjälpa mig med att få henne att lyssna mer på mig. Ni som gillar NH vet väll mycket väl vem Sven Forström är? Jo det är såhär att han är Sveriges bästa NH tränare och även en mycket god vän till min morfar, så jag har bra hjälp!!:)
Men i vilket fall som helst så ska jag lära henne att när jag har satt fast grimskaftet i grimman så ska hon stå helt still, såvida jag inte säger åt henne att gå. Men det känns skönt att veta att jag har hjälp.
Imorgon hjälper antingen mamma eller pappa mig som tur är, om jag behöver hjälp imorgon alltså;)
Dagens planering angående ridningen kör jag på imorgon. Hoppas att jag får rida imorgon bara?:)
På tal om något helt annat... det är nästan aldrig någon som kommenterar, vad tycker ni egentligen? Vad är bra/dåligt med vår bloggning? Skriv vad ni tycker men gör det inte anonymt, våga stå för det ni tycker!! Ska göra några vs tror jag så får ni säga vad ni tycker, dom blir tidsinställda inlägg:)
//Tess
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0