Stories

Fortsätter berätta vad som hände med Filuria nu då...
Aa som sagt så behövde hon två doser lugnande innan vi kunde kolla på såret, När veterinären börja tvätta och så så gick jag undan för jag tyckte det va äckligt att se såret på sin egen häst, så pappa höll hästen och jag och Alice gick in i sadelkammaren... Jag gick ut och in flera gånger men för det mesta satt jag i sadelkammaren... När veterinären hade stått och sytt henne i ca 1 timma så gick jag ut igen, orkar inte berätta allt som hände under tiden för det hände inte ett skit, ponnyn va bedövad och veterinären stod och sydde henne och pappa höll fast henne. Men när han var klar så sa han att han hade fått ge henne 6 hela doser lugnande under "operatitionen"!! Det är sjukt mycket!
Så fick hon medicin i 5 dagar som skulle in med en nål i halsen men vi klara inte av att ge henne det så vi fik en slags medicin på tub som heter pasta. Äckligt. Som fan geggigt som lera, usch!
Men jag gav henne det och hon åt det!:) duktiga ponnyn:)
Idag mår hon bra igen, jag har kunnat rida henne 3 gånger!:) jätte fin har hon varit:') fina älskade Filuren!!<3
Idag blir det träning i ridhuset, ska rida som vanligt, och idag har vi nog en lila outfit. Bild kommer kanske ikväll:)
Nu ska jag ner till pappa och ta på mig Ridkläderna och cykla till stallet.
Blir nog inget mer bloggande ikväll för jag måste plugga inför spanska provet imorgon, hade fysik prov idag och det kändes som det gick ganska bra faktiskt:)
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0