Time escapes me

Känner att tiden inte räcker till, jag och min bf har inte träffats 1 ända gång under lovet. Tråkigt men har ju hästen så hinner inte riktigt. Men allt är bra ändå! Hade velat va hos honom idag men det gick inte för någon av oss:'( skit! Bloggade visst inte igår såg jag. Så ska berätta lite snabbt om gårdagen. Vaknade hyfsat tidigt och åt frukost och kollade på tv, sen cyklade jag i kylan till stallet och fixa och greja där ca 2 timmar sen kom Vicky och vi red ut i skogen! Eftersom det inte va någon kramsnö så fick inte Filuria några stylter men tog med en hovkrats (stavning?:/) ifall hon skulle få det. Vi red till ängen och där red vi markarbete en liten stund innan det var dags att gå hem. Kändes väldigt mjuk och fin, hade lätt att flytta för skänkeln och lyssnade bra på mina hjälper. Galoppen satt toppen också!:)
Dagens pass blev som sagt hopp-pass. Och jösses vad duktig hon va! Hon brukar bli lite stark/pigg i hoppningen men idag flöt det bra! Mjuka och lugna språng! Jättefin! Blev dock 1 vägran i en av kombinationerna som vi ställt upp, hamnade i otakt och reste mig innan henne och kändes inte alls bra så jag stanna henne men hon gjorde det mesta bromset själv! Så det var mitt fel, inget jag blev arg på! Tilda va så snäll och filmade alltihop!:) tyvärr kunde i te Vicky va med så det var bas jag och Tilda!:)
Imorgon får Filuria en välförtjänt vila eftersom hon ska vaccineras och jag, Vicky och pappa ska till Kungsbacka, Svensk ridsport+ Börjes säger jag bara... :D Just det, Glad Alla Hjärtans Dag önskar jag, pappa och Filuria!<3 God natt:)
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0