Wonderful...

Ska på något dumt släktkalas idag i Göteborg på sista lovdagen... Vi åker halv 1 men vi kommer fan nog inte va hemma innan halv 8 eller något. Gillar inte ens min släkt, jag vill hellre va i stallet med Tilda men pappa säger att jag måste med på den här dumma jäv** skiten!!!!! Jag vill inte!!!! Får rida Filuria efter vi kommer hem och allt är pappas fel! En söndag helt åt hel****
I vilket fall som helst så red jag 2 hästar igår. Första hästen va Cassie (Vickys häst). Vi skrittade ut en sväng i skogen. Jag på Cassie och Vicky på Myrra. Och det gick i te speciellt fort... Myrra är dräktig så det är lite jobbigt att gå nu så vi tog det lugnt, men det som tar ca 45-50min tog igår 1 1/2 timma!
Haha, lite segt gick det allt men det är inte lätt att bära på en tung bebis tycker Myrra!:) Hon ska få i April/Maj så bebisen börjar växa så det knakar nu! Det är under 100 dagar kvar till fölning! Tänk vad kul med en liten bebis i stallet!!:D
Häst eller rättare sagt ponny nr 2: Tänkte först inte göra något med Filuria igår eftersom dom vaccinerades i Fredags och då ska man ta det lugnt dagen efter. Fredag fick hon vila då och igår så blev det ett litet barbacka pass i paddocken mesans Vicky longerade vildhästen "Fölis" fast hennes riktiga namn är egentligen Sweet Suprice! Rätt gulligt ändå!:) Det är Sven som äger gårdens häst, men han är typ aldrig i stallet förutom några gånger på sommaren så Vicky tar hand om henne istället. Just nu är han i Afrika och har vart där i snart 4 månader!!!!!! Asså jösses! Så länge vill jag också va utomlands, fast han har ju ett hus i Afrika så det är ju inte så konstigt och han är ögonläkare. Tillbaka till hästarna...
I Fredags köpte ju jag pälsglans och det använde jag igår, jättebra och lukta jätte gott! Poäng till det! Men när jag skulle spruta i manen så ville jag inte spruta framåt huvudet så jag spruta mot ryggen istället och när jag skulle rida sen fick jag stå mitt kast, HON VA SKITHAL!!! Tur att jag bara skulle skritta lite! Men jag var lite för sugen så jag var tvungen att trava lite, det va halt som in i hel**** men jag satt kvar! Hon va lika mjuk igår som hon varit resten av veckan!!! Helt sjukt! Nu måste jag ta på mig för stallet, ska dit och mocka och fixa allt det där sen hem och duscha och byta om och åka till Göteborg och sen hem igen och byta om och åka till stallet igen för att rida!!:@ blir så jäv** trött på pappa som inte fattar att jag inte vill med!!! Aja måste dra nu!
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0