Hello weekend!:)

Äntligen är det helg igen!:) skönt!!
Vaknade för ungefär 2 timmar sedan men ligger fortfarande kvar i sängen och kollar på tv!:) ska upp och äta lite brunch och sen blir det stallet!:) tror det blir ett pass på åkern!:)
Hoppa lite igår, eller ja "hoppa" hade en kombination med ett kryss och ett räcke på 50cm. Det va 18 meter emellan och jag skulle ha det för att hon ska va lugn och inte sticka. Det gick bra till en början sen blev hon bara piggare och starkare. Så jag bad en kompis hoppa henne en gång och då var hon ganska lugn och då sluta jag så att det inte skulle sluta med att hon "vann". I alla fal så ska jag träna Massa nu så jag kan komma ut på tävlingar! Tanken va att jag skulle va med i laget för Div 3 hoppningen och det är 85cm för D-ponny och jag känner att även om jag tränar jätte hårt så kanske det i te är en bra idé, eftersom man ska hoppa oxrar också och dom är 85cm breda och jag har bara hoppat oxrar som är 85cm höga men kanske 40cm breda! Det är en väldig skillnad. Men ska gå på tävlingsmötet imorgon och så får jag se om jag ska va med eller inte. Tänkte kanske va med på en ridskolehäst men så tänkte jag att det är smartare att kanske spara dom pengarna och tävla cr istället!:)
Men vi får se hur det går med träningen! Som det är nu så lutar det åt fler små cr istället för Gotha cupen.
Nu ska jag äta, skriver kanske mer efter stallet sen! Eller om jag och pappa åker till stan först! Ska köpa kattsaker för min katt Trazan ska flytta hit i några dagar, för hon ska avlivas och vill gärna ha henne hemma.
Skriver sen!
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0