not good!

Mår inte så jätte bra idag! Mådde inte bra igår heller men det är inte bättre idag!
På nyårsafton så red jag med Sara typ kl 11 och båda bestämde sig för att rida barbacka och jag har ridit barbacka innan så det skuklle inte va någon fara. Men det var helt fel! Vi hade skrittat fram en stund så skulle jag börja rava och så gick hon väldigt mycket "innåt" med rumpan så jag skulle peta till henne med spöt och jag lovar att jag bara PETA på henne annars kan ju dom som inte tror mig fråga Sara. Men i alla fall så blev hon sur åta helvete!!!
Hon slängde sig fram i "skengalopp" och sprang kanske 1 ½ varv sen vände hon snett igenom och där stod Sara och Gottfrid (Hennes ponny) så då tvärstanna hon och jag hade ingen sadel så jag for rakt in i sargen och jävlar vad ont det gjorde! MEdans jag stod och höll Saras ponny efter att jag rest mig så red Sara Filuria lite bara för att hon inte skulle "vinna"
Igår red jag inte för att jag hade ont i ryggen och revbenen, men det är nog ingen fara bara att jag är lite öm för jag tror att jag knäckt till dom lite så det är ömt!
Och idag fick Filuria ofrivillig vila, skulle ridit med Vicky vid 13 men hon var tvungen att jobba men då tänkte jag rida själv i ridhuset MED SADEL OCH SKYDDSVÄST! Men så blev det inte! Jag mådde inte bra igår kväll så jag sov vid 16 till typ 20 och sen gick jag upp till soffan och satte mig jämte pappa och jag mådde lite bättre sen gick jag och la mig och jag hade jätte magknip men jag somna efter ett tag sen vaknade jag framåt 1, halv 2 och mådde lite illa. Men det var ingen fara och gick och la mig igen vaknde än en gång fast vid 2:20 och mådde fortfarande illa, gick upp och drack lite äppeljuice och gick till sängen men mådde genast sämre och fick gå till toan och där kan man ju gissa vad jag gjorde.... (inget snuskigt) jag väckte pappa 2:25 och sa att jag hade spytt och så kollar han på klockan och blir jätte trött på mig, då hade han sätt klockan på halv 3 för att jobba... Jösses viilken dålig tajming!
Så idag blev det ingen ridning men jag känner mig piggare nu. Om jag är piggare imorgon bitti så ska jag pappa och Vicky åka till stan!:) Ska faktiskt bli väligt kul! Nä nu ska jag nog göra några tidsinställda inlägg med lite This Or That och Hiss Och Diss.
Ha det bra!:*
//Tess!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0