Ridturen!:)

Dagens pass blev i skogen! Tänkte att det är lika bra att rida ut när jag hinner och eftersom det va så fint väder!
Blev inget stan idag, men det blir det imorgon!:) ska hjälpa Sofia på ridlekis imorgon. Sen efter det fixa ridhuset och efter det kanske gå på tävlingsmötet har inte bestämt hur jag ska tävla med henne, clear rounder eller Gotha Cupen? Vad tycker ni?
Kanske är bättre att komma ut på lite cr nu i år och så satsa på Gc nästa år!
Beslutsångest!!!!!
Men i alla fall passet idag blev som sagt i skogen, kändes väldigt mjuk och fin. Red till ängen och red lite dressyr där! Hade mitt hackamore men hon va väldigt fin ändå! Skritta och trava gick jätte bra, sen va det galoppen... Fy fan säger jag bara! Ren mardrömmen! Har nog aldrig vart så arg på henne! Skulle bara springa! galoppera på en volt, och när jag kom på den sidan som va hemåt så försökte hon dra!! Usch vad jag hatar när hon så. Hon försöker verkligen sticka, och hon gjorde samma sak i båda varven... Dumma ponny.
Sen så korta jag tyglarna så dom va jätte korta så att jag hade lite mer kraft, börja med skritt, lugn trav och sen galoppen. Försökte dra ifrån igen men inte alls lika mycket! Sen förstod hon nog att det är igen idé och jag släppte ut lite på tyglarna och hon var lugn och fin. Sökte sig bra neråt och va mjuk i båda sidor! Slutade passet med en lite snabbare och längre galopp längs ena sidan av ängen! Ett försök på ett bocksprång va framme men hon snubbla nästan på sig själv så hon kom snabbt på andra tankar:) knasponny, det som börja bra, men blev dåligt slutade bra i alla fall:) är ganska nöjd med dagen träning. väldigt nöjd med hur hon sökte sig neråt och höll kvar formen av egen vilja med slappa tyglar i övergången på slutet av passet!:) imorgon blir det pass i ridhuset om jag hinner, ska fixa ridhuset gå på möte åka till stan hjälpa Sofia! Känner att det kan bli väldigt stressigt imorgon! Ska i vilket fall som helst sova nu! God natt!:)
//Tess



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0