The day

Sitter i soffan och myser hos mamma nu, dagen har varit ganska okej..:) Blev lite krångel med hur vi skulle göra med sadeln men det fixade sig tillslut!:) Jag, pappa och Vicky åkte in till Hööks och kollade på sadlar, valde ut en thorowgood T8 Showjumper som jag bad Lotta ( en som jag känner som rider) hjälpte mig att passa ut den till Filuria, och som tur va så låg den jättebra!!:D Jag ska ha en fårskinnspadd tills sadeln är lite mjukare sen så ska den förhoppningsvis ligga perfekt!:D Så jäkla skönt att äntligen ha en riktig sadel!! men framförallt kunna hoppa med en helt 100% hoppsadel!:D Nu kommer det bli massa träning i sommar så blir det tävlingar till hösten, kanske någon liten cr i sommar om våran träning går framåt:) 
Imorgon ska jag nog rida ut med Vicky om jag hinner! Först ska jag till stallet halv 9 för att hjälpa till med en tävling för att jag är med i US(ungdoms sektionen) Så ska jag mocka och sånt när jag ändå är där och så slipper jag ha det kvar till kvällen! Fär sen vid lunch så ska jag till min mammas mormar Minga och fira henne för hon fyller 90år! Vet inte hur länge vi ska va med där, troligen inte så länge! Sen om pappa har tid, så ska vi till Hööks igen och lämna tillbaka kopparjärnet till sadeln som vi köpte till för ifall sadeln inte skulle passa med det den redan hade:) Och så ska vi köpa stigläder och ev, en sadelgjord och verkligen om pappa är på bra humör så köpa ett nytt dressyrträns!:) Men just nu säger han att han inte har så bra med pengar så då vill jag inte hålla på och tjata heller:/ Vi får se imorgon!:) Men om vi inte åker så ska jag rida ut med Vicky, Annars så blir det ett paSÄS med bommar. När jag red idag så var det magiskt! Hon bara fanns där och va hur mjuk som helst!:') Blir så glad när allt bara fungerar!:') Nä nu är det sluttjatat! Förresten, vad vill ni se och läsa på bloggen!? Lite svårt att blogga när ingen skriver, men just nu så har vi haft besöktrekord! Och det är vi väldigt glada för! Tack!:D:D:D Bilden under är min nya sadel!:D
//Tess
 


Kommentarer
Linnea

Hej! Vill bara tipsa om min tävling som avslutas ikväll. Så ta chansen och vinn en lyxig ryktväska från ESKADRON: http://ridboken.se/tavling-3/
Reglerna är mycket enkla. Lycka till och ha en fortsatt trevlig söndag!

Svar: Jag är med och tävlar!:)//Tess
ponnyligans.blogg.se

2013-03-24 @ 13:12:19
URL: http://ridboken.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0