Thule i söndags

Red ut med 2 andra tjejer från stallet.Han var väl inte så där jätte pigg som jag trodde då jag tror det var första riktiga gången han kom ut i skogen iår pga det har varit så fult väder.''Red ju ut'' en gång fast det var bara i början av skogen o vi plaska lite i sjön bara.Men iaf han var jätte snäll och så på vägen dit även fast han nån gång tog bettet och jag inte kunda bromsa(sakta ner) eller svänga som jag ville.Sen red vi  upp till en äng, jag brukar göra så att jag galopperar(försöker galoppera) till ena änden av ängen och galoppera tillbaka till andra änden av ängen.Han bruukar tycka att det är jätte kul och gasar,fast han gasar mest för att vägen tillbaka är på den sidan av ängen.Två utav gångerna vi galopperade började han gnägga.Han är ju så söt då! Vi klättrade lite på sidan av ängen.Ner för en backe och sen uppför en backe.de har varit terrängbana där innan eller det är det fortfarande men den är inte iordning gjord.På vägen hem fick min lillebrorsa skritta på Thule lite.Vi gick ner till sjön och bada och Thule skvätte ner alla som var i vattnet och tyckte att det var jätte kul:)
När vi kom tillbaka var det några som var och tittade på Zalza som ska säljas(såld?) och om hon går igenom besiktningen så är hon såld:( Kommer sakna henne:(
Tilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ponnyligans.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år och vi älskar hästar! På våran blogg så kommer ni få läsa om våran vardag med hästar och ponnysar, träningar och tävlingar och mycket, mycket mer än så!

RSS 2.0